Welcome to hell - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Welcome to hell - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Welcome to hell

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 Juni 2015 | Chili, San Pedro de Atacama

Deze keer een kort verslagje voordat wij morgen aan een tour op de zoutvlakte van Bolivia gaan doen.

Nu zitten we dus in San Pedro de Atacama in Chili. Dat was een hele toer om er te komen. Vanuit Arequipa om 10.00 uur met de bus naar grensplaats Tacna waar wij om 17.00 uur aankwamen. Dan moet je met een collectivo, een taxi die pas rijdt als ie vol is, over de grens naar Arica in Chili waar wij om 18.00 uur aankwamen. Ondertussen veel gedoe bij de douanes van Peru en Chili maar gelukkig wees de taxichauffeur ons overal de weg. Hij bracht ons verder naar de busterminal. Hier hadden we al snel nachtbuskaartjes gekocht voor Calama want rechtstreeks naar San Pedro ging niet, reisduur 9 uur. OM 21.15 uur zou de bus vertrekken dus wij hadden nog tijd zat om te wat te eten dachten wij. Op een gegeven moment liepen wij daar nog wat rond toen iemand zei dat we moesten inchecken want de bus ging vertrekken. Bleek in Chili 2 uur tijdverschil met Peru te zijn. Liggen we 's nachts lekker te slapen, gaat om 3.00 uur midden in de nacht in de nacht het licht aan, moeten we allemaal uitstappen ook de koffers, blijkt er controle te zijn. Daar sta je dan hartstikke koud, moet je de rugzak openmaken duwen ze er een keertje op kun je weer gaan.

• 04 Juni 2015 - 02:57

Mieke:

Ik had het verslag helemaal af maar is de helft maar opgeslagen i.v.m. slechte verbinding. Nu ben ik het zat. Helaas ook geen foto's. Volgende keer beter.
    Liefs Peter en Mieke

• 04 Juni 2015 - 08:10

Pepijn:

Ah jammer. Nouja. We wachten wel een paar dagen..

• 04 Juni 2015 - 09:34

Nettie:

Maar gelukkig hebben jullie die prachtige Tatio geysers in het vooruitzicht,dat zal alles goedmaken!!!
    Liefs van je zus (die morgen de Borobodur te goed heeft!!)

• 04 Juni 2015 - 11:42

Sebastian:

Typen in word en kopieren - plakken ipv op de website typen is de remedie ;) Maar geen hordes toeristen op die route lijkt me :)

• 06 Juni 2015 - 19:24

Piet En Ardie Van Den Berg:

Hallo Mieke en Peter,
    Fijn dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben. Sorry dat wij zo laat reageren, ik kon de site niet aan, ik was een punt vergeten tezetten, Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en veel plezier op de Boliviaanse zoutvlakte. geniet ervan.
    Groetjes Piet en Ardie