Pakken is de kunst van het weglaten - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Pakken is de kunst van het weglaten - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Pakken is de kunst van het weglaten

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 Mei 2018 | Nederland, Zeeland

Hallo allemaal,

Het is bijna zover, overmorgen gaan wij weer op reis en dit keer wordt het Indonesië. Wij zijn van alles aan het verzamelen wat wij denken dat mee moet, zoals je op de foto ziet zullen er nog keuzes gemaakt moeten worden.
Maar dit gaat wel goed komen, als de rugzak vol is, stoppen we vanzelf.

In korte lijnen onze reis: van Noord-naar Midden-Sumatra, Oost-Java, Flores, Komodo, Lombok (als we tijd hebben) en vliegen weer naar huis vanaf Bali. Vanwege terreur dreiging rn vulkaanuitbarstingen op Java, kan het zijn dat we de route omgooien of voor iets anders kiezen. We gaan het gevaar in ieder geval niet opzoeken.
Er is nog niets geboekt, behalve de eerste 4 nachten in Bukit Lawang midden in de jungle, dus verder kunnen we nog alle kanten uit.

Ondanks dat ik het toch wel weer spannend vind, heb ik er erg veel zin.

Wij houden jullie op de hoogte.

Liefs Peter en Mieke

• 19 Mei 2018 - 07:46

Pepijn:

Heel veel plezier.

Kijk in de jungle goed in je schoenen voordat je ze aan doet.

• 19 Mei 2018 - 07:56

Nettie:

Goeiemorgen Huufkes!
    Heel veel plezier in Indonesie: natuurlijk wordt het weer een reis waar jullie nog jaren over zullen napraten.
    Met zoveel voorwerk kan het eigenlijk niet meer misgaan. Hopelijk houden de vulkanen zich een beetje rustig als jullie in de buurt zijn. En vergeet niet: je kunt niet alles zien; ga gewoon nog een keertje terug.
    Geniet van iedere dag, iedere minuut, probeer alles uit, verleg je grenzen en kom vooral gezond weer terug.
    Zo genoeg adviezen: veel reisplezier!!
    Liefs
    Nettie

• 19 Mei 2018 - 08:02

Annie H:

Zozo, dat wordt weer een hele onderneming, wij wensen jullie in ieder geval een hele leerzame en prettige vacantie toe. Over leerzaam gesproken weten jullie dat als je ouder wordt je voeten ook groter worden. Dit komt doordat de voeten in de loop der jaren iets doorzakken. Let op, jullie voeten kunnen hierdoor 1a2 maten groter worden. Dus !!!! Wordt vervolgt. Goede start.

• 19 Mei 2018 - 12:51

Maria:

Een hele goede fijne reis gewenst.
    Pas goed op elkaar en op je zelf en geniet er van.
    Wij genieten weer gezellig mee.

• 21 Mei 2018 - 11:38

Jan En Christien:

Hallo Peter en Mieke,

Wij wensen jullie héél veel reisplezier. Geniet van de mooie dingen die deze keer weer zeker op jullie pad zullen komen. Wat ik gehoord heb tijdens onze laatste wandeling in de Ardennen weten jullie wel wat je wel en vooral wat je niet moet doen. Zoveel reiservaring hebben jullie gelukkig al. Wij kijken uit naar de reisverslagen en zullen die dan ook met plezier lezen. Zorg goed voor jezelf en heel veel groetjes van Jan en Christien.