Weer thuis - Reisverslag uit Lima, Peru van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Lima, Peru van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Mieke

28 Juni 2015 | Peru, Lima

Dit wordt alweer ons laatste verslag, dit keer met hele goeie verbinding.

Wij zijn al 3 dagen thuis en het voelt nog raar aan. Vrijdagavond hebben we Pepijn uitgezwaaid voor 4 weken Thailand. De jetlag speelt nog parten, ’s nachts niet kunnen slapen en dan uiteindelijk rond 12.00 uur wakker worden. De was ligt voor het grootste gedeelte weer schoon in de kast en de meeste rommel (de onze) is opgeruimd. Sebastian en Pepijn hebben het huis keurig bijgehouden, dus ik hoef nog niet aan het poetsen te slaan, ook helemaal geen zin in.

De laatste 2 dagen in Lima hoefde voor mij niet meer zo want als mijn neus eenmaal naar huis staat, kan ik ook niet meer wachten. Bij aankomst in het begin van onze vakantie waren wij in de oude stad wat heel erg tegenviel, nu zijn we in Miraflores aan de kust geweest. Dit is ons veel beter bevallen, het is een moderne, nette en gezellige stad. Miraflores is een district van de hoofdstedelijke provincie Lima en heeft mooie tuinen, parken, bloemen en winkelcentra. De eerste dag naar de kust gewandeld maar je kunt daar niet op het strand komen vanwege de hoge kliffen. We zagen dat er geparapent werd en je kon een duovlucht maken. Hier hoefden wij geen seconde over na te denken, dit wilden wij ook. Het was zo gaaf!! De afsprong was van de kliffen en de vlucht ging over de kust en de stad, geweldig. Daarna lunchen op een prachtig terras op de kliffen met uitzicht over de kust en zee.

Verder hebben we deze dagen besteed door rustig door de stad te dwalen. Parken, mooie wijken, markten, lekker eten en drinken op zijn tijd. Vooral het Kennedy Park was voor mij geweldig, er liepen wel honderden katten rond. Ze werden door iedereen aangehaald en geknuffeld. Er stonden overal etensbakjes en drinken deden ze uit de fontein. Ik zou er zo een paar mee naar huis hebben willen nemen.

We hebben afgesloten zoals we begonnen zijn, met een Pisco sour, een pittig drankje. Omdat het een aperitief is en wij erge honger hadden, raakten we nog flink aangeschoten en moesten we stevig gearmd teruglopen, ha ha.

Wist je dat:
- ze in Peru wel honderden verschillende soorten papas (piepers) in alle smaken, kleuren en vormen hebben?
- ze daar veel Inca Kola drinken en dat het knalgeel is en smaakt naar bazooka kauwgum?
- wij dit ook veel hebben gedronken voor de broodnodige suikerinname?
- wij 4 weken aan de cocathee- en bladeren geweest zijn?
- dit goed is tegen hoogteziekte en het ook echt goed helpt?
- op grote hoogtes leven erg mooi is maar veel energie kost?
- wij veel gewaarschuwd zijn voor berovingen en dat we goed uit moesten kijken?
- wij alleen maar vriendelijke en lieve mensen ontmoet hebben?
- wij een heerlijke, geweldig indrukwekkende vakantie hebben gehad?

Bedankt allemaal voor het lezen van onze reisverhalen en de lieve en leuke reacties.

Liefs Peter en Mieke

• 28 Juni 2015 - 22:19

Jo De Klijn:

heel mooie verslagen en prachtige foto,s wat hebben jullie veel gedaan en gezien ik heb er van genoten
    groetjes jo

• 28 Juni 2015 - 23:19

Joost:

Hey Peter en Mieke, genoten van jullie mooie verhalen en blij dat jullie weer veilig thuis zijn :) tot snel

• 29 Juni 2015 - 10:28

Ans:

Welkom thuis Peter en Mieke zal wel even wennen zijn .
    Mooie verhalen ,we praten snel een keer bij.
    Groetjes Hein en Ans

• 29 Juni 2015 - 11:53

Maria:

Fijn dat jullie weer thuis zijn na deze geweldige reis.
    Nu lekker nagenieten van al de spannende en interessante avonturen.

• 29 Juni 2015 - 19:56

Sebastian:

En nu maar snel een foto avondje plannen :) Wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen was in ieder geval prachtig!

• 01 Juli 2015 - 02:04

Nettie:

Heerlijk om weer thuis te zijn?!! Ik heb meestal last van een kater, de eerste week. Ik hoop dat jullie dar geen last van hebben!!
    Ik ben net gearriveerd in Labuanbajo, Flores. Heb de backpakkers Komodo trip gedan. Daarover later meer!
    Eerst ontbijten nu en jullie foto's bekijken.
    Liefs
    Nettie

• 22 Juli 2015 - 01:18

Annie Hoevenaars:

Wat vindt ik dit nou ontzettend jammer.
    Heb heel jullie reis gemist waar ik pas achter kwam op de reunie waar je heel veel te vertellen had.
    Ben alsnog gaan kijken en kan alleen maar bevestigen dat het zeer indrukwekkend geweest moet zijn.
    Weten jullie dat;
    wij er volgende keer op tijd bij willen zijn
    wij het prachtige foto's vinden
    wij al jullie verhalen alsnog gelezen hebben
    wij zeer onder de indruk zijn dat jullie dit aandurven
    wij nog meer onder de indruk zijn dat het ook allemaal lukt
    wij blij zijn dat jullie lichaam iedere keer weer tijdig hersteld is voor het volgend avontuur
    wij ook op vacantie gaan
    wij naar oostenrijk toe gaan
    wij daar dagelijks gaan wandelen
    wij het ook fijn vinden om weer thuis te zijn
    wij nu afsluiten
    wij nu gaan slapen wat niet mee zal vallen na al deze indrukwekkende verslagen en foto's
    wij weer erg uitkijken naar jullie volgende reis
    wij jullie welterusten wensen
    wij zijn Koos en Annie