Zo rood als een kreeft in het paradijs - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Zo rood als een kreeft in het paradijs - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Zo rood als een kreeft in het paradijs

Door: Peter en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Juni 2018 | Indonesië, Riung

Hallo allemaal,

Met de kennismaking met Sue en Dario praatten we over wat we zoal gedaan hadden en wat we nog gingen doen. Zij kwamen van Riung en wij wilden daarnaar toe. We wisten nog niet waar we zouden overnachten. Pakte Dario een sleutel uit zijn broekzak! Die had hij per ongeluk meegenomen. Wij zouden de sleutel daar afgeven en als het ons beviel bleven we daar.

En of het ons beviel, meteen toen wij door de ingang reden, wisten wij al dat het perfect was. Na een rit van 4 uur hadden we 60 km gereden. Tjonge jonge, wat een weg. Over een karrespoor hadden we het vlugger kunnen doen dan over zo’n weg met gaten waar asfalt omheen gestort lijkt. Riung is een klein plaatsje aan de noordkust van Flores, een bos met palmen en huizen daartussen verstopt. Ook het Delmar guesthouse lag zo verscholen, wat een paradijs. Anton, de man van Delmar was blij met de sleutel. Hier zijn we 4 nachten gebleven en zo lekker geslapen, wat een rust. Elke avond was het volle bak met toeristen van andere accommodaties die kwamen eten in Delmar omdat ze een heel goed en sfeervol restaurant hebben. Was erg gezellig.

Voor de kust liggen 17 (onbewoonde) eilandjes en daar kun je heerlijk zwemmen, boven het koraal snorkelen en luieren op het strand. Dat hebben we dan ook gedaan. Met een privé bootje, bootsman en Anton, hebben we 2 dagen gevaren, gezwommen, gesnorkeld en op verschillende eilandjes op een privé strand gelegen. Ontzettend veel kleurige vissen zwemmen om je heen en het koraal is prachtig. Anton zorgde voor de lunch, een gebarbecued visje en nasi goreng met groenten en zo. Wat een verwennerij was dat. Dus voor degenen die zich zorgen maken omdat wij te actief zijn kunnen nu gerust zijn.

We waren trouwens niet helemaal alleen. We moesten die 17 eilandjes met 3 stellen delen, daar merkte je dus niets van. Na 1 dag snorkelen waren we wel zo rood als een kreeft geworden. We hadden ons goed ingesmeerd maar als je 3 uur snorkelt krijg je toch de zon op je rug en benen en dat pakt hard aan. Wij vertelden dit tegen de tuinman en die sneed meteen een stuk aloë vera af, schilde die en dit moesten wij op onze ruggen smeren. Ik moet zeggen het hielp wel, het koelde goed af. Wij kregen meteen een hele rondleiding door de tuin en uitleg waar alle planten goed voor waren en verschillende zaadjes meegekregen. Kijken of we er thuis iets mee kunnen. De tweede dag hebben we toch maar met een shirt aan gesnorkeld.

Na nog een dag heerlijk geluierd te hebben en nog even van een romantische zonsonderang met zicht op die 17 eilandjes genoten te hebben zijn we de volgende morgen naar Labuan Bajo gereisd en hadden s ‘middags al weer een uitzicht vanaf ons kamerterras over de haven en de daarachterliggende eilanden van het Nationaal Park Komodo.

Liefs Peter en Mieke

• 20 Juni 2018 - 10:29

Nettie:

Hoi Miek en Peter!
    Prachtige foto's!! Dus toch nog blij dat je naar Flores bent gegaan?! En als ik het goed begrijp hebben jullie de Komodo eilanden nog te goed? Die zien er ook zo uit maar dan met de Varanen. En da's natuurlijk ook weer een aparte belevenis.
    Riung heb ik dus gemist maar ja je kan niet alles hebben he? Geniet nog met volle teugen van al dat moois!!

PS ik heb intussen een ticket naar de Filipijnen geboekt!
    LIefs
    Nettie

• 20 Juni 2018 - 14:23

Sandra:

Ohhhh jaloers....dat ziet er echt uit als een paradijs ! Wij vinden snorkelen helemaal geweldig. Geniet enorm van jullie reisverhalen.

• 20 Juni 2018 - 18:08

Maria:

Wauw, wat is dat genieten, heerlijk!
    Wat is het leven toch mooi!!!

• 20 Juni 2018 - 20:14

Pepijn:

Lekkere BBQ, hoor! Is dat waar het whatsappje over ging?

• 21 Juni 2018 - 12:41

Jan En Christien.:

Hallo Peter en Mieke,

Weer genoten van de mooie verhalen over de weefgetouwen en betelnoten. Wel een rotzooitje en je wordt er nog `high`van ook. Wat een geluk dat de mist optrok zodat jullie alle drie de kratermeertjes nog konden zien en dat was zeker de moeite waard. Die traditionele dorpjes is altijd een ervaring denk ik. als je de foto ´s ziet nodigen ze wel uit om te gaan kijken. Gelukkig ook tijd voor ontspanning. Ik geloof zeker dat jullie genoten hebben van het snorkelen en uitrusten op het strand. Een visje spiesen is niet nodig, want volgens mij is het eten daar ook wel lekker en exotisch. Wat bijzonder dat Dario die sleutel nog op zak had. Dat was zo voorbestemd zodat jullie ook konden genieten van het paradijselijk gevoel als je naar het uitzicht over de stranden en de eilandjes kijkt! Weer heel anders dan die vulkanen. Mieke en Peter geniet ze!!!!
    Groetjes van Jan en Christien

• 22 Juni 2018 - 20:54

Dorien:

Dit is zeker goed een paar dagen vol te houden. Ben ook benieuwd naar wat de zaadjes hier gaan doen. Nog veel plezier samen.

• 24 Juni 2018 - 08:16

Moniek:

Oh wat klinkt het weer fantastisch. Heerlijk samen genieten van al het moois!

• 25 Juni 2018 - 06:22

Sebastian:

Leuk dat een sleutel je op zo’n mooie plek brengt :)

En die zaadjes gaan het hier wel doen, wordt lekker zomers komende twee weken ;)

X