You wanna buy? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu You wanna buy? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

You wanna buy?

Door: Peter en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Na een goed verlopen reis kwamen wij rond 10.30 uur in ons hotel aan. Joost Kuppen (vriend van Sebastian) had dit nog op de valreep voor ons geregeld. Ze zouden ons ook op komen halen van vliegveld maar daar was iets mis gegaan en dus zijn we op eigen gelegenheid gegaan. Wij werden zeer uitbundig ontvangen in het hotel.
Omdat het voor ons eigenlijk nog nacht was en wij in het vliegtuig nagenoeg niet hebben kunnen slapen, hebben we eerst een paar uurtjes geslapen.

En dan de stad in. Ons hotel is in het oude gedeelte en zodra je buiten de deur komt wordt je opgeslokt door lawaai, scooters, geuren en vooral mensen die aan een stuk door vragen: you wanna buy? Je kunt amper over de trottoirs (of wat er voor door moet gaan) lopen omdat die helemaal volgestouwd zijn met etende mensen, geparkeerde scooters, stalletjes en noem maar op. Dus je moet op de weg lopen waar je steeds moet uitkijken of je niet omver gereden wordt. Het oversteken van een weg gaat zo: je loopt langzaam maar gestaag door en ondertussen razen de scooters, taxi's voor of achter je langs. Verkeersregels zijn er niet en stoplichten zijn er wel maar daar stoort niemand zich aan. Je went hier heel snel aan en al met al is het een heerlijke, gezellige stad. We zijn wat kris kras door de oude stad gelopen door smalle steegjes, een oud bamboehuis bekeken, naar het Hoan Kiemmeer waar een mooi klein tempeltje te zien was.
's Avonds zijn we naar een heel bekend poppentheater geweest waar veel spectakel in zou zijn. Het was dat Peter mij af en toe aanstootte anders was ik in slaap gevallen. Nee dit viel erg tegen.
Vandaag zijn we eerst naar de Grote markt geweest, een soort warenhuis met 3 verdiepingen maar dan echt heeeelemaal volgepropt met spullen die je echt niet wilt. Maar erg apart om te zien. Ook de straatjes daarom heen zijn geweldig. Daarna zijn we met een riksja (90.000 dong) naar de Literatuurtempel gegaan, die was prachtig en erg rustig. Dan achter op 2 scooters (50.000 dong) naar het meer van de witte zijden en Quan Thanh pagode. Toen met de taxi (30.000 dong) weer terug naar het oude centrum. De prijzen geven aan dat hoe comfortabeler je reist hoe goedkoper het wordt. Of we hebben ons laten oplichten......

Morgen gaan we voor 3 dagen naar Halong Bay waar we 1 nacht op een boot slapen en 1 nacht op een (Zwitser Leven Gevoel) eiland slapen.

Maar daarover later meer.

Liefs Peter en Mieke

• 24 Oktober 2012 - 17:25

Joost Kuppen:

Mooi verhaal!

Jammer dat de pick-up niet goed verlopen is op het vliegveld.
    Ik had ze je telefoonnummer, het vluchtnummer en een foto gestuurd.
    ik denk da kan niet mis gaan ;-)

Wij hadden wel heel erg genoten van het waterpoppen theater!
    misschien waren jullie nog moe van de Jetlag :P
    Heel veel plezier in Halong Bay! daar gaan jullie zeker genieten!!

Groetjes Joost en Moniek

• 24 Oktober 2012 - 18:45

Tiny Vd Berg:

Heb ik jullie al een fijne vakantie gewenst?? Nee?? Nou, bij deze dan, geniet ervan en we volgen de reis verslagen!!
    gr. onzen Tien

• 24 Oktober 2012 - 19:00

Dorien Van Den Berg:

Fijn om te horen dat jullie weer goed aangekomen zijn. En jullie hebben ook alweer veel gedaan, die eerste dag. Geniet maar weer van de rest van de dagen en ik lees graag de volgende verslagen.
    Groeten Dorien

• 24 Oktober 2012 - 21:38

Wim En Mieke Dekkers:

Leuk verslag van deze eerste dagen en jullie hebben al veel gezien en
    ervaren. Wij blijven jullie volgen en zoeken ondertussen even op wat de waarde
    van 1 dong is.

Groeten Wim en Mieke

• 24 Oktober 2012 - 22:01

Theo & Annie:

We wensen jullie een fijne vakantie, zoals ik het lees gaat dat zeker wel lukken.

• 24 Oktober 2012 - 22:38

Pepijn Huvenaars:

Heerlijk he, die drukte? Jammer dat het poppentheater tegenviel. Maar jullie vermaken je toch wel.. :)

• 24 Oktober 2012 - 23:33

Koos En Annie:

Ha die Mieke en Peter,

Met zo'n reis kan en hoeft, het ook niet allemaal meteen van een leien dakje te gaan, toch !!!
    De foto's zijn weer mooi, en geven ons een goede indruk van wat jullie daar zien en beleven.
    Maar de foto van het bonsaiboomtje komt ons toch wel erg bekend voor !!!! Heb je die gefotoshopt ???
    En wat moeten wij ons voorstellen bij de foto van de graduationshow ??? of is dat het zwitserleven gevoel ???
    Wij horen het later wel.

Groetjes Koos en Annie

• 25 Oktober 2012 - 01:09

Sebastian:

He Pap en Mam!

Hoe bevalt het Zwitserleven? Vast wel goed... en om er nog een schepje boven op te doen, Ajax heeft zojuist Manchester City met 3-1 in de pan gehakt ;)

Veel plezier deze dagen tussen de groene eilandjes!

• 25 Oktober 2012 - 14:00

Nettie Van Der Venne:

Hoi Peter en Mieke,
    Ja, wat een herrie maken die Vietnamezen he? En je hoeft je niet te schamen dat je in slaap viel, ik herinner het me ook: nogal knullig allemaal die poppetjes (in water??). Dus nu gaan jullie naar Cat Ba eiland.
    Is erg mooi, probeer een brommer te huren als je tijd hebt!
    Ik ben vergeten hoeveel die dong waard is t.o.v. de Euro dus dat zou je volgende keer nog even kunnen vermelden.
    Ben erg benieuwd hoe jullie avontuur naar het Noorden zal verlopen.
    Veel plezier nog!!
    Liefs
    Nettie

• 25 Oktober 2012 - 16:55

Margriet Van Den Boogaart:

Hoi Mieke en Peter.

Juist zoals de vorige keer volg ik jullie weer helemaal op deze
    fantastische reis. Nu met z,n twee"n. Wat geweldig moet dit zijn. Van uit Erp wens ik jou en Peter een mooie reis toe. Maak weer veel foto,s, dan genieten wij van uit onze huiskamer mee!!
    Heel veel groetjes: Margriet.

• 28 Oktober 2012 - 14:38

Charles En Maria:

Hoi Mieke en Peter,
    Jullie vermaken je wel zo te zien!
    Enne..... wat een kapitalen geven jullie uit, doe maar ruig!!!

Groetjes, en geniet ze.