St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

St. Lucia aan de Indische oceaan is een leuk plaatsje, bezocht door veel toeristen. Er zijn veel parken in de omgeving en wij bezochten het Hluhluwe-Imfolozi park. Eigeniljk kwamen wij te laat aan om een game drive te boeken maar gelukkig heeft de hostess veel moeite gedaan en ging het toch nog door en nog wel een privé tour met ons vieren. 's Avonds uit eten om daarna nog ergens wat te gaan drinken. Dat viel tegen, zelfs in zo'n toeristisch stadje is om 21.00 uur alles donker en gesloten. Maar er kon toch nog wat gedronken worden in de pizzeria van Fernando, een gezellige Italiaan. Er was nog een ander stel die het ook nog erg gezellig vonden. Mieke was er niet bij, ze had wat last van haar darmen. Om 6.00 uur in de ochtend vertrokken en rond 8.00 uur werd er een heerlijk ontbijt geserveerd midden in het park met alles er op en er aan, zelfs met gekookte eitjes. Ook dit park schermt met de big 5 maar leeuw en luipaard lieten zich niet zien. Maar toch weer veel dieren gezien en heel veel uitleg gekregen wat ook weer leuk is. Daarna even 2 uurtjes rust en om 16.00 uur een boottocht over een rivier waar we nog vele nijlpaarden zagen in het water en een enkele krokodil op de kant. Berucht in St. Lucia zijn de nijlpaarden die wel eens door de straten lopen. Dat overkwam ons ook! Nijlpaarden zijn niet ongevaarlijk en deze ene werd daarom gevolgd door een politieauto om nieuwsgierigen op afstand te houden. Na de boottocht stond een nijlpaardstandbeeld voor de steiger, tenminste dat dachten we, maar we moesten voor alle veiligheid toch maar wat afstand houden! 's Avonds weer terug naar Fernando om te eten en te borrelen dachten wij maar hij gaf ons een Amarula van het huis (Zuid Afrikaanse likeur gemaakt van de vrucht van de Amarulaboom, suiker en room), deed de bar snel dicht en vertrok. Blijkbaar had hij geen zin in nog een late avond.

Morgen rijden we door Swaziland naar het Krugerpark maar dat volgt de volgende keer.

Groetjes Peter en Mieke

• 27 Oktober 2019 - 15:05

Wil:

Hoi Peter en Mieke, Dorien en Kees

Harry Jekkers zong t al:

" Leve t nijlpaard
    Wat een schitterend dier!
    Dik, lui en lelijk
    Ligt hij in de rivier.

Je hoort hem nooit klagen.
    Het nijlpaard heeft stijl.
    Hij ligt alle dagen
    Met zijn kont in de Nijl"

Nog veel plezier samen!
    Groet Pieter en Wil