Start Zuid Afrika - Reisverslag uit Mogwase, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Start Zuid Afrika - Reisverslag uit Mogwase, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Start Zuid Afrika

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Mieke

02 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Mogwase

Zuid Afrika Eindelijk onderweg, samen met onze Kees en Dorien maken wij een rondreis door Zuid Afrika van 29 september tot 31 oktober. Het heeft wat langer geduurd dan gedacht maar we zijn in Mogwase bij het Pilanesberg park aangekomen. Wouter had ons, Kees, Dorien, Mieke en mij, naar Schiphol gebracht en de eerste vlucht naar Londen was keurig op tijd. We hadden twee uur de tijd om over te stappen maar dat werden er uiteindelijk zes! Het toestel had neuswiel problemen. Och zoiets kan gebeuren, het probleem werd verholpen en de vlucht naar Johannesburg kon beginnen. Maar wat duurde dat taxiën lang! Zijn ze van plan naar Zuid Afrika te rijden? En plots stond het toestel weer bij de pier. Sorry mensen maar we hebben nog steeds een probleem met het neuswiel. Gelukkig kreeg de piloot weer vertrouwen {wij nog niet zo) en konden we weg. Bij aankomst de 4x4 opgehaald (echt een grote bak) ZAR’s gepind en een extra simkaart gekocht. Even opletten dat we aan de linkerkant moeten rijden en twee uur later waren we in Mogwase, vlakbij het Pilanesberg Nationaal Park. Erg moe na een reis van 29 uur maar blij dat we op weg waren. Onze gastvrouw, Vicky wist wat we nodig hadden. Zal ik voor jullie koken? Ja graag, en na installeren en douchen werden met een heerlijk diner en heerlijke Zuid Afrikaanse wijn verrast. Verzadigd konden we gaan slapen. De volgende morgen zijn we naar het Pilanesberg park gereden. Een wildpark waar je zelf door kunt rijden om naar de wilde dieren op zoek te gaan. Al na enkele kilometers zagen we in de verte een kudde olifanten en gaandeweg o.a. een neushoornvogel en wildebeesten. Bij een meer met schuilhut zagen we nijlpaarden, zebra’s en lepelaars. Wilde zwijnen (Pumba) en springbokken, giraffen en koedoe’s. Onderweg op de savanne nog een giraf die schichtig rondliep en rond keek. Plots zagen we twee leeuwenkoppen boven het gras uit komen. Even later liep een kudde neushoorns kort aan het pad voorbij. En na een lange dag hobbelen over de vele zandpaden hebben zo al veel dieren gezien en dus drie van de big 5, leeuwen neushoorns en olifanten. Het was een perfect begin van onze reis.

• 03 Oktober 2019 - 08:22

Tiny:

Wat 'n geweldige natuur daar in Africa. Na een vervelende start van jullie reis maakt dat weer alles goed.
    Geniet samen met z'n vieren van een prachtige vakantie.
    Groetjes, onzen Tien..

• 03 Oktober 2019 - 16:50

Sandra:

Geen leuke start maar dat zijn jullie hopelijk snel vergeten na het zien van al zoveel dieren/beesten ! Maak er met z'n viertjes een onvergetelijke reis van !

• 03 Oktober 2019 - 18:21

Sebastian:

Nou mooi dat jullie de trubbelige start snel achter je hebben kunnen laten :-) Veel plezier de komende weken! Ik lees met jullie mee :-)

Liefs Sebastian

• 03 Oktober 2019 - 19:04

Pepijn:

Oef. Jullie laten er geen gras over groeien. Eerste dag al op safari.

Ohja. En voor luipaarden goed in de bomen kijken.

• 03 Oktober 2019 - 19:28

Pieter Van De Schans:

Spectaculair begin van jullie vakantie. Ik bedoel uiteraard het bezoek aan het wildpark. Ga zo door!

• 03 Oktober 2019 - 19:37

Ardie Van Den Berg:

Na de narigheid kunnen jullie samen genieten van de wilde beesten en de mooie natuur.
    Heel veel plezier geniet er van.

• 04 Oktober 2019 - 21:52

Corry En Frans Van Casteren:

een supertijd voor jullie vieren!Groeten uit het natte zeeland!

• 05 Oktober 2019 - 11:46

Maria De Meijer:

Wat fijn dat jullie al zo veel dieren hebben gezien, want dat hoort echt bij Afrika. Geniet van deze mooie reis.

• 06 Oktober 2019 - 16:27

Tiny Van Hout:

Geweldig lijkt het me daar met die schitterende natuur. Geniet ervan. Hier is het nu zeer regenachtig en koud. Rij veilig en vooral links!! Groetjes, Tiny

• 13 Oktober 2019 - 21:23

Dorien :

Wat een mooie foto’s Peter, en dat wij dit in het echt allemaal hebben gezien. Het is toch een geweldige vakantie