Gravel en heel veel zand - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Gravel en heel veel zand - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Gravel en heel veel zand

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

02 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Vryburg

Na nog een halve dag in het Pilanesberg park doorgebracht te hebben waar we nog vele dieren hebben gezien, waaronder hele kuddes olifanten waarvan er eentje zelfs recht op onze auto kwam aflopen. Was heel indrukwekkend maar hij liep uiteindelijk gewoon door. Daarna weer onderweg naar Vryburg maar niet voordat we eerst Sun City bezocht hadden. Wat een verschil met Pilanesberg park. Dit is een groot resort dat een soort Las Vegas is van Zuid Afrika met grote hotels en conferentiezalen. Ik denk dat dit alleen voor hele rijke mensen is weggelegd. Zag er prachtig en groots uit. We kwamen laat aan in Vryburg en konden ons guesthouse moeilijk vinden. Toen we er waren werd er niet opengedaan terwijl ze wist dat wij kwamen. Overal lees je ook dat je voor 18.00 uur niet meer op straat moet zijn maar dit is ons tot nu toe nog niet gelukt. Hoe bang de mensen zelf ook zijn merk je aan de overnachtingsadressen, overal waar wij komen is alles omheind met hek hoog hek en daarop schrikkeldraad of met stroom erop. Wij moeten onze auto ook achter het hek rijden dat meteen word afgesloten. De auto langs de weg laten staan is geen optie. Maar goed, ze heeft ons toch binnengelaten en we hebben deze dag afgesloten met droog brood en wijn. Lang leve de vakantie. Vryburg was alleen een tussenstop om in Askham te komen dat nog 450 km rijden was. Onderweg gestopt in Kuruman om The Eye (bron van het begin van de Kurumanrivier). Dit ligt midden in de stad die hier omheen is gebouwd. 5 km buiten de stad was ook nog een museum van een missiepost die is opgericht door de schoonouders (Moffat) van David Livingston, die daar ook nog gewoond heeft. We hadden nog een kleine 300 km te rijden en het was al aan de late kant, maar hierover later meer want dit werd een spannende tocht. (Klifhanger) Helaas lukt het nog niet om foto's te plaatsen. Groetjes Peter en Mieke

• 07 Oktober 2019 - 17:30

Antwanet:

Oei! Leest als een thriller. Maar met goede afloop!?