Gravel en zand 2 - Reisverslag uit Askham, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Gravel en zand 2 - Reisverslag uit Askham, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Gravel en zand 2

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Askham

Van Kuruman vervolgen we onze weg. We rijden nu noordwaarts richting de grens met Botswana en de weg wordt steeds leger en het rijden steeds makkelijker, bijna geen verkeer meer. In Hotazel nog even lunchen voordat we het niemandsland inrijden. Bij de lunch worden we herkend als Nederlanders en in het Afrikaans aangesproken. Waar gaan jullie naar toe? Wij willen naar via Vanzylsrus naar Askham. Oh maar dat is nog een lange reis en de weg is slecht hoor! Hebben jullie een bakkie? Ja, een 4x4. Oh, dan moet je wel de bandenspanning verlagen naar 1,5 bar, dan lukt het wel. Oké. En daar gaan we weer. Het schiet lekker op richting Vanzylsrus. Maar dan, over pakweg 20 km is de weg opgebroken en moeten we door de berm (woestijnzand) tot Vanzylsrus. Daarna linksaf, de weg gaat over in gravel en zand. Met nog 160 km te gaan scheuren we als Dakarrijders al slingerend en stuiterend richting finish. Precies om 18.00 uur komen we keurig op tijd in Ashkam aan en onze bak achter en onze koffers helemaal vol wit, stoffig zand. We worden hartelijk door Aletta ontvangen en na (weer) enkele broodjes eten, lekker douchen en een lekker wijntje drinken maken we weer plannen voor de volgende dag. Hoe te rijden naar Nossob in het Kgalagadi Transfrontier National Park. Groetjes Peter en Mieke

• 08 Oktober 2019 - 09:07

Nettie:

Zo, dat was dus heel veel zand! Maar team huufkesBerg fikst dat wel even. Gelukkig geen autopech gehad anders lijkt me dat wel eng, zo midden in de woestijn. Maar met Kaapstad in zicht komt dat wel goed.
    Veel plezier nog en safe travels!

• 08 Oktober 2019 - 09:16

Liesbeth:

Spannende trip! Maar gelukkig goed aangkomen :). Baie pret en wees versigtig!

• 08 Oktober 2019 - 19:57

Pepijn:

Oei. Wel uitkijken op het gravel. Voor je het weet stuiter je tegen wat struiken.