River deep, Mountain high - Reisverslag uit Clanwilliam, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu River deep, Mountain high - Reisverslag uit Clanwilliam, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

River deep, Mountain high

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Mieke

09 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Clanwilliam

Ons onderkomen was vlakbij het park en de volgende morgen waren we dus al vroeg bij de Augrabies waterval. Het leek wel of we het hele park voor ons alleen hadden. Het is toch bijzonder dat in een relatief vlak en droog landschap, plotseling een rivier, de Oranje rivier, met een donderend geraas 65 meter omlaag stort. Een spectaculair gezicht in een spectaculaire omgeving. Na nog een rit door het park, waar we vele neefjes en nichtjes van de olifant zagen (dassies), reden we terug naar ons logeeradres en genoten we van een verkoeling aan ons zwembad. Daarna weer terug naar het park voor een sundowner en een diner. We hadden weer een heerlijke en ontspannen dag gehad. Cederberg bij Clanwilliam was de volgende bestemming. 650 km lijkt ver, maar 600 km cruisecontrol op 120 km per uur, met stoffige plaatsjes zoals Pofadder en Springbok voor een korte stop onderweg, brengt ons snel in Clanwilliam. De omgeving leent zich voor inspannende wandelingen door de grillige bergen. Wij hebben een wandeling naar de Wolfberg Cracks gemaakt. Het was meer bouldering dan wandelen, tjonge tjonge, wat moesten we klimmen en klauteren. Ons doel was om nog verder te gaan, naar de Wolfberg Arch, maar dat bleek toch een stap te ver. De Cracks waren al zeer de moeite waard, nauwe kloven in een ruig gebergte. Na vier uur klimmen kwam de boog in zicht maar nog 6 km wandelen was te veel om nog op tijd terug te zijn. Er werd ons verteld dat het een goed aangegeven pad was maar wij hebben geen enkele aanwijzing kunnen vinden. We raakten dan ook bijna hopeloos verdwaald. Struinend tussen rotsen en door struiken vonden we onze weg naar boven en weer terug vol blauwe plekken en krassen . Uiteindelijk hadden we een vermoeiende maar erg mooie hike gemaakt door een indrukwekkend gebergte met met mooie rotspartijen. De volgende dag zijn we naar Kaapstad gereden. Een korte rit zodat we langs de kust naar beneden konden rijden en al 50 km voor de stad doemde de beroemde Tafelberg voor ons op. Groetjes Peter en Mieke

• 11 Oktober 2019 - 10:15

P.v,d.Berg:

De reis is wel heel indrukwekkend maar erg mooi. Veel plezier en geniet er samen van

• 18 Oktober 2019 - 11:03

Sebastian:

Wat gaaf met die jeep tussen de rotsen :)