Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

50 km voor de stad doemde de beroemde Tafelberg voor ons op. Zo eindigde het vorige verslag en nu zijn we al weer in de wijnstreek van Stellenbosch. Maar eerst nog wat vertellen over Kaapstad.

We hadden een appartement midden in de stad gehuurd en na installatie in het appartement, woonkamer met twee slaapkamers en badkamer en een parkeerplek in de kelder, schakelden we Uber in en lieten ons naar het V&A Waterfront brengen. Dat is eigenlijk de enige plek in Kaapstad waar je ook 's avonds veilig in de stad kunt lopen. Het was er gezellig met vele restaurants en zelfs cafés met live muziek.

De volgende morgen, het was licht dus veilig, liepen we naar het V&A om op de hop on hop off bus te stappen. We werden vriendelijk de weg gewezen, maar die vriendelijke man wilde daar wel een gift voor. En wij wilden die niet geven. Dat vond hij weer niet goed en voor we om konden kijken had die vriendelijke man de halsketting van Mieke van haar hals gegrist. Oef. Welkom in Kaapstad!!!

Van de schrik bekomen toch de bus gepakt en een goed beeld van de stad gekregen. 's Middags hebben we een bezoek aan het Robbeneiland gebracht.

Mandela heeft hier een groot deel van zijn gevangenschap doorgebracht in de 4de cel aan de rechterkant als je sectie B binnen komt. Oud gevangenen, die Mandela nog kenden uit hun gevangenschap getuigden over die tijd. We waren erg onder de indruk van hun verhalen.

De Tafelberg is natuurlijk ook een van de toppers. Bovenop de Tafelberg hebben we een lange wandeling gemaakt en genoten van de uitzichten en van de natuur, we dachten dat het een kale boel zou zijn, met uitbundig bloeide bloemen wat in mooi contrast was met de droogte van de woestijnen in het noordwesten van het land.

's Avonds hebben we de dag afgesloten met een sundowner in de Silo, oude silo’s die verbouwd zijn zoals ze in Veghel van plan zijn.

Op de laatste dag bij Kaapstad zijn we over het schiereiland naar Kaap de Goede Hoop gereden. Dat was een erg mooie rit, langs de markt in Houts Bay heen en via Simons Town, waar we een kolonie pinguïns hebben gezien reden we naar onze volgende bestemming: Franschhoek.

Groetjes Peter en Mieke

• 15 Oktober 2019 - 11:02

Pieter Van De Schans:

Ik geniet steeds opnieuw van jullie verhalen. Ga vooral zo door en nog een prettige voortzetting van jullie reis.

• 15 Oktober 2019 - 17:20

Sandra:

Ontzettend leuk om te lezen, wat zijn jullie aan het genieten. Ja het 's avonds binnen moeten blijven vonden wij toch ook wel een dingetje maar helaas echt nodig. Blijf genieten terwijl wij gewoon knoer hard aan het werk zijn :).

• 15 Oktober 2019 - 22:37

Maria Van Hout Arts:

Mooie foto's en verhalen. Geniet ervan samen.

• 18 Oktober 2019 - 11:06

Maria De Meijer:

Fijn dat we nu een betere "kijk" hebben op jullie reis