Tempels en nog eens tempels - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Tempels en nog eens tempels - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Tempels en nog eens tempels

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Januari 2010 | Laos, Vientiane

Even een kort verslagje want ik heb niet veel tijd meer. Gisteren na een lange busreis om 18.00 uur in Vientiane. Ons Net was de nacht ervoor erg ziek geworden, alles kwam eruit. Lang leve de antibiotica, die we inmiddels hadden kunnen kopen, was ze net voor de ochtend weer wat opgeknapt. Ik was nu voor het eerst ook misselijk van de busreis. De hele weg is 600 km lang aan een stuk door alleen maar bochten, behalve op het laatste stukje na, over hele hoge bergen. Wel een prachtig uitzicht. We hebben besloten om Vang Vieng over te slaan omdat we anders Cambodja niet meer halen. Vandaag vele tempels, musea en markten bezocht en we zijn nu officieel allebei tempelmoe. Morgen gaan we een workshop batikken en weven doen. Lijkt ons erg leuk. Ondanks dat Vientiane de hoofdstad van Laos is, is er toch ontzettend veel armoe. Overal kom je bedelende vrouwen en kinderen tegen, zelfs in het restaurant waar je zit te eten. Je voelt je dan zo schuldig en je kunt zo weinig doen.
Liefs Mieke

• 25 Januari 2010 - 14:49

Peter:

Hoi Mieke en Nettie.
    Jullie verhalen zijn weer om van te genieten. (ook al gaat het af en toe over ziek, misselijk en moe zijn). Zelfs ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie tempelmoe zijn. Batikken en weven lijkt dan ook een lekker ontspannende bezigheid. Geniet van de rust en wens Nettie beterschap. Houdoe en groetjes van Peter.

• 25 Januari 2010 - 16:15

Bergjes Zeeland:

Hoi Mieke, weer mooie foto's, was erg benieuwd naar je zonsondergang, inderdaad een hele mooie! Bij jullie thuis gaat ook alles zeer voorspoedig, kwam gisteren in de berging bij jullie, wasmachine en droger alle 2 aan het draaien en de strijkplank stond al klaar. Geniet er nog maar van. Groetjes Dorien

• 25 Januari 2010 - 16:49

Sebastian:

Hallo hallo tempelmoe(ke) :P

Ik wilde even laten weten dat ik Living Module 1 heb gehaald :)

x Sebastian