Veel sneeuw, veel zon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Veel sneeuw, veel zon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Veel sneeuw, veel zon

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Onze reis begon al goed, we zaten in de trein en toen we Schiphol naderde werd het erg donker en mistig (dachten wij). Het bleek een een flinke sneeuwbui te zijn die maar niet ophield. Maar goed wij gingen inchecken e.d.en waren lekker op tijd met alles klaar zodat we op ons gemak een hapje konden gaan eten. Tot onze schrik zagen wij al snel dat onze vlucht gecanceld was. We werden doorgestuurd naar de gate maar daar zat niemand. Na veel vragen en op en neer lopen werd ons duidelijk gemaakt dat we onze rugzakken weer op moesten halen en naar de balie van Swissair moesten gaan. Er zou die nacht niet meer gevlogen worden. Na lang wachten werd ons uiteindelijk verteld dat er toch wel weer gevlogen werd en waren er zelfs nog twee plaatsen vrij bij KLM een directe vlucht naar Bangkok. Dus weer van voren af aan alles inchecken en uiteindelijk gingen om 23.30 uur de lucht in. We kwamen wel dezelfde tijd aan (15.25 uur plaatselijke tijd) als onze andere vlucht. En nu zitten we dus 24 uur later van hevige sneeuw in 33 graden. Het vinden van een guesthouse kostte wat tijd maar we hebben onderdak en hebben al lekker in Bangkok gewandeld en gegeten. We zitten een in heel toeristisch gebied met allerlei kraampjes, mensen en geuren. Het is nu 21.00 uur en gaan zo naar onze kamer. Morgen verder kijken Bangkok in en waarschijnlijk een andere rugzak kopen want deze is echt niet handig en probeer hem hier als antiek te verkopen.
Liefs Mieke

• 07 Januari 2010 - 14:22

Peter:

Het geluk is aan jullie zijde, dat kan niet meer stuk.
    Ook wij (Pepijn en ik) zijn blij dat uiteindelijk alles toch goed gekomen is.
    Veel plezier nog, goed slapen en morgen gezond weer op! Liefs Peter.

• 08 Januari 2010 - 15:00

Jo De Klijn:

toch nog goed gekomen .heel veel.plezier
    groetjes jo