Dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Dagje Bangkok

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Na een slechte nacht slapen met veel herrie en ook geen slaap hebben door de jetlag, werden we vanochtend wel pas om 9.45 uur wakker. Na een lekker ontbijtje moesten we eerst terug naar waar ik gisterenavond een rugzak had gekocht. Ten eerste was ie veel te klein en de rits ging al meteen stuk. Ik ben met mijn ouwe rugzak daarnaartoe gegaan zodat ik meteen kon kijken of alles erin paste. De jongen herkende ons meteen en was ook erg behulpzaam. Na andere, iets duurdere maar nog heel goedkoop, heb ik alles overgeladen en het paste. Maar helaas ook daar ging de rits meteen kapot. Dus weer alles eruit en weer een andere geprobeerd en deze is goed. Ik heb wel een garantiebewijs gekregen voor het geval dat ie tijdens de reis weer kapot gaat. Dan krijg ik zo weer een andere. De oude heb ik bij die jongen achtergelaten en was er zowaar erg blij mee.

Inmiddels was het al 12.00 uur geworden en zijn we met de ferry naar de Wat Pho tempel geweest. Heel indrukwekkend en groot. Daar heb ik ook mijn eerste luxe kruidenmassage gehad. Nou ja massage het was meer duwen, trekken en ze heeft al mijn drukpunten van mijn lichaam gehad met een kracht van heb ik jou daar. Was ook best pijnlijk af en toe. Ook heeft ze al mijn botjes gekraakt (dus Sebastian ook de vingers en tenen, schijnt toch goed te zijn) Dit duurde 1 uur en uiteindelijk waren we helemaal ontspannen.
Daarna zijn we naar de tempel Wat Arun geweest. Een hele andere, de eerste was alles goud wat er blonk, deze was helemaal gemaakt van oud servies maar zeker zo mooi. Daar kon je helemaal naar boven klimmen waar je een prachtig uitzicht over Bangkok had.
Verder zijn we helemaal teruggelopen waar heel, heel veel straathandel is. We wilden naar de Amuletmarkt gaan maar die was helaas al een heel eind gesloten. Wel hebben we daar al wat gegeten omdat het op dat moment ontzettend hard regende. Als je ziet hoe daar gekookt wordt en hoe we daar zitten daar zou de keuringsdienst van waren zijn handen vol aan hebben, maar het eten smaakt heerlijk, hoewel het wel steeds een verrassing is wat we krijgen.

Onderweg terug naar ons guesthouse hebben treinkaartjes voor morgen gekocht naar Changmai. Om 8.00 vertrekken we en om 20.30 uur komen we daar aan. Dus dat wordt een lange dag en moeten heel vroeg op om op tijd te zijn. We laten ons om 7.00 uur met de tuk-tuk brengen.
We wilden al vroeg gaan slapen maar zijn nog helemaal niet moe, dus na het douchen toch maar weer in een heel gezellig tentje koffie gedronken met lekkere muziek en mensen kijken. Heel relaxed.
Ze zeiden trouwens dat het in Changmai maar 15 graden is op het moment en 's nachts 3 graden. We wachten maar af. Ik stop er nu mee en we gaan toch maar slapen.

Liefs Mieke

  • 08 Januari 2010 - 17:04

    Sil, Pas, Bram En Bo:

    Koffie gaan drinken voor het slapen gaan ???? Was warme melk niet beter geweest?

  • 09 Januari 2010 - 14:34

    Annie En Koos:

    Goede reis morgen hopelijk val je niet in slaap tijdens het lange boemelen met de trein. Dan zou je veel van het landschap missen wat ook weer jammer zou zijn.
    Wij kijken uit naar jullie volgend verslag en zeggen voor nu dag,dag.

  • 09 Januari 2010 - 14:50

    Pap En Mam:

    Blij goed aangekomen te zijn. Goeie reis verder, groetjes

  • 10 Januari 2010 - 17:38

    Sandra:

    vervelend hè ... die massage's !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 23 Dec. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 55855

Voorgaande reizen:

29 September 2019 - 31 Oktober 2019

Zuid-Afrika

20 Mei 2018 - 28 Juni 2018

Indonesië

17 Januari 2017 - 19 Februari 2017

Zuid India

22 Mei 2015 - 25 Juni 2015

Peru, Chili, Bolivia

22 Oktober 2012 - 23 November 2012

Vietnam

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Mijn eerste reis naar Thailand, Laos en Cambodja

Landen bezocht: