Treinen, vissen voeren en koken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Treinen, vissen voeren en koken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Treinen, vissen voeren en koken

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

11 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Zaterdags zijn we om 8.30 uur vertrokken uit Bangkok met de trein naar Chang Mai. We moesten er een half uur van tevoren zijn maar wij waren natuurlijk nog veel vroeger. Wij zaten netjes in de hal te wachten met heel veel andere mensen toen er 6 militairen op een rijtje kwamen staan voor het meer dan levensgrote portret van koning Buhmibol (die hier trouwens echt overal hangen)en net voor 8.00 uur bliezen ze op een fluitje, iedereen moest gaan staan en op de piepjes van 8.00 uur klonk het volkslied waarbij iedereen meezingt. Aparte belevenis. Moeten we ook maar gaan invoeren bij Beatrix vind ik.

De treinreis viel erg mee, het was een luxe met airco. We hebben een Nederlandse beroepsfotograaf ontmoet en veel mee gesproken, de tijd vloog om. En je kunt van alles bekijken onderweg (Peter de bandjes werken perfect, ik heb helemaal geen last van reisziekte en ik val niet in slaap). Aankomst 20.30 uur waar we meteen mee konden reizen naar een guesthouse midden in de oude stad. Heel goedkoop en met een zwembad. Hoe luxe wil je het hebben. Het is trouwens helemaal niet koud hier zoals ze ons hadden verteld maar gewoon 35 graden. De eerste dag hebben we wat rondgelopen, tempels bekeken, de sundaymarket en de nightbazar 's avonds bezocht.
Over het vissen voeren, dat noemen ze hier fishtherapie. Dan ga je met je voeten een bak met heel veel kleine visjes, die eten dan al jou schilfertjes op. Ons Net had veel meer voer voor de vissen dan ik, want bij mij kwamen ze niet zo erg (of ik ben niet zo lekker). Toen ons Net er uit ging kwamen ze toch ook wel bij mij om nog wat te eten.
Ook nog een hoofd-en schoudermassage gehad. Het kost echt bijna niets.
Er zijn zo ontzettend veel massage- huizen je kunt er niet omheen. Overal staan ook hele rijen stoelen op het trottoir waar voetmassages gegeven worden.

Vandaag hebben we een Thaise kookcursus gedaan met 6 gangen.Er is heel veel peper en chili's gebruikt. Als wij de chili's moesten snijden zei het meisje tegen de mannen dat als ze naar het toilet moesten eerst de handen moesten wassen anders kregen ze een chili willy. We deden deze cursus samen met 2 Fransen, 2 Zuid-Afrikaanse, 1 man uit Alaska en wij dan. Was erg gezellig.

Op weg naar huis toch maar weer een massage gedaan. Ik word steeds leniger, ze kunnen mijn benen bijna in m'n nek leggen. Over 5 weken maken ze van mij een klein pakketje.
Morgen gaan we een trekking doen van 1 dag. Heb hier veel zin in, want een stad is erg vermoeiend en erg druk. Hierover later meer.

We hebben al een visum voor Laos geregeld maar we gaan eerst nog naar de gouden driehoek. Dit was het voor nu.
Liefs Mieke

• 11 Januari 2010 - 14:15

Peter:

Nou, zo te zien is het een hele belevenis voor jou. Ik heb gelezen dat Maartje tips kan geven, maar omdat Nettie al vaker geweest is zal dat niet zo nodig zijn.
    Nettie, is het voor jou een feest (van herkenning)?
    En waar ga je eerst nog naartoe voordat jullie Laos in gaan?

• 11 Januari 2010 - 16:59

Sebastian:

He pyromaantje :)

Leuk verslag en foto's weer! Fijn dat het daar lekker warm is, wij zitten hier nog wel even in de sneeuw dus geniet er maar extra van!

x Sebastian

• 11 Januari 2010 - 19:05

Opa:

kietelde de visjes lekker

• 11 Januari 2010 - 21:15

Pepijn:

Hej mam, leuk dat je het naar je zin hebt (en dat de bandjes werken) :)

• 12 Januari 2010 - 08:04

Compostella:

hoi Mieke,
    Natuurlijk gaan wij hier op Compostella ook jou reis volgen. Je eerste reisverslag staat al op de kabelkrant! Heel veel plezier nog en geniet van al die heerlijke massage's!
    groetjes Evelien en Cindy
    en groetjes van iedereen uit Compostella

• 12 Januari 2010 - 16:06

Tiny & Maria:

Hoi Mieke en Nettie
    Leuk verslag en mooie foto's. Zittend achter de computer met een mooi winterslandschap als uitzicht genieten wij van jullie zon.
    Laat je maar vaak masseren zodat je het hier straks in de praktijk kunt brengen
    Wij houden ons aanbevolen.
    Liefs vanaf de Scahijkseweg

• 13 Januari 2010 - 10:33

Annie En Koos:

Nou met zo'n verslag met foto's hoeven wij zelf niet meer te gaan. Het ziet er indrukwekkend uit. Dat ritueeltje met het volkslied laat je maar mooi daar,het zou jammer zijn als die aparte belevenissen verloren gaan.En om in het hele land nou foto's te hebben hangen van Beatrix wordt ook maar saai, vind je niet?
    Vraagje, hadden jullie nou echt zo'n grote pan nodig om datgene wat op het bakje lag te kunnen bskken ???
    Fijne reis verder en tot het volgend verslag maar weer. Groetjes

• 15 Januari 2010 - 11:57

Compostella:

Hoi Mieke,
    als je straks terug bent op Compostella mag je met je voeten in de goudviskom van Dhr. van Zuijlen!
    Groetjes vanuit Compostella