Diarree in het paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu Diarree in het paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Huvenaars-van den Berg - WaarBenJij.nu

Diarree in het paradijs

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Ja jullie lezen het goed ik hoor nu bij de echte reizigers en daar hoort ook diarree bij. Maar daarover later meer. Ik zal eerst bij het begin beginnen. Dinsdag hebben we een trekking gedaan met een groep georganiseerd vanuit ons guesthouse.
De trekking was 1 uur rijden ten zuiden van Changmai. We werden eerst bij een olifantenplaats gebracht waar we een rit op een olifant volbracht hebben. Dit was voor ons eens maar nooit meer. Het ging echt heel stijl omhoog en omlaag en je zit heel oncomfortabel. We hadden spierpijn van het krampachtig vasthouden. We hebben er wel een heel kitscherige foto aan overgehouden, de foto is wel mooi maar het lijstje niet. Toch maar gekocht want zelf foto's maken lukte echt niet. Ik had ook al meteen spijt van deze dag omdat het helemaal niet was wat ik verwachtte (uiteindelijk viel het mee en is het toch een leuke dag geworden). Daarna naar een hill tribes (heuvelstammen) gegaan waar de Karen stam van alles verkocht. Maar ook dit was zo toeristisch dat het niet leuk was. Van daaruit zijn we gaan wandelen wat wel heel leuk was, door de jungle naar watervallen. Een prachtige wandelroute. Die duurde 1 uur wat echt lang genoeg was want het was zooooo heeeet. Na eerst geluncht te hebben zijn we gaan bamboeraften, dit was echt heel gaaf. Met 3 man op een vlot van bamboe 1 uur lang de rivier af. Het was niet zo heel wild dus perfect voor ons ouwetjes. Want dat zijn we echt tussen al die jonge backpackers. Iedereen reageert wel heel leuk dat wij dit doen.
Nu kom ik nog even terug op de diarree die begon net voor we gingen bamboeraften. Gelukkig werd ik daar weer meteen schoongespoeld, want we werden kletsnat. Gelukkig ging het verder die dag nog wel goed, ik had er niet aan moeten denken als ik in de bus ook last had gekregen. Van het raften hebben we trouwens ook weer zo'n heerlijk kitscherige foto. Komt niet op de site omdat we ook hier geen foto's konden maken.
We hadden besloten om woensdag te vertrekken naar Mae Salong, dit hoorden we van een meisje van de kookcursus dat het daar prachtig zou zijn. Het ligt ten westen van Changrai. 's Morgens al vroeg vertrokken eerst met de bus naar Changrai, daarna met een lokale bus naar Ban basang. Daar moesten we met een sanwg thaew, een soort vrachtwagentje waar je met z'n 8ten in kunt en die alleen maar rijdt als ie vol zit. Dat ging dus niet gebeuren, we hadden al een uur zitten wachten en er kwam niemand meer. Daar blijven was ook geen optie want er was niks te beleven. Dus hebben we uiteindelijk maar voor alle 8 plaatsen betaald, wel 400 baht (is 8 euro) een rib uit ons lijf. Maar het is de moeite waard, we zitten hoog in de bergen met uitzicht over theeplantages.Het ziet er fantastisch uit als een paradijs. We hebben een heel luxe guesthouse, my litle house, een aparte bungalow met televisie.
Mae Salong is Thailands meest op China lijkend stadje. Het heeft veel Chinese invloeden en versieringen. Het zijn gevluchte Chinezen uit Birma tijdens de Chinese revolutie van 1949. Later werd hier veel opium verhandeld via de gouden driehoek. Thailand wilde dat de Chinezen meer Thais werden en zo hebben ze de opiumhandel verbannen en er theeplantages van gemaakt. Nou en dit weten we inmiddels, zo gauw je gaat zitten wordt er oolongthee voor je neergezet. Niet uit een zakje maar echte, heel lekker en allemaal gratis. Maar zo gauw je een slokje neemt vullen ze het alweer. Als je het uiteindelijk laat staan komen ze het nabrengen.
Die hele reisdag heb ik niets gegeten op een cakeje na. 's Avonds voelde ik me echt niet goed meer, alles kwam er uit. Ik had 3 immodiums genomen. Slechte nacht gehad, 's morgens toch maar mijn 1ste OSR-zakje genomen en water gedronken. Nu gaat het toch wel weer wat beter. We zouden vanochtend naar een markt gaan die van 4.00 tot 7.00 uur was, die heb ik maar overgeslagen ons Net is wel geweest. 's Middags ging het weer wat beter, zijn we weer naar een markt geweest. Daarna droge rijst met rijstenat gegeten en redelijk goed gedronken. Ze zijn hier ontzettend aardig en vriendelijk en willen alles voor je doen. We hebben een echte siësta gehouden om kracht op te doen voor de 718 trappen naar een pagode van The Princess Mother. Prachtig ding en een schitterend uitzicht. Morgen blijven we hier ook nog 'n dag en gaan we een theefabriek bekijken, is een wandeling van 6 km. Het is hier heel relaxed met heel andere cultuur en veel klederdracht. Nog geen foto's gemaakt, dit vind ik zo'n inbreuk in privacy. Maar dat krijgen we nog genoeg te zien. Tot zover.
Liefs Mieke

• 14 Januari 2010 - 18:37

Mam:

doen jullie wel een beetje rustig aan want je hebt nog enkele weken te gaan en beterschap
    groeten van pap en mam.

• 14 Januari 2010 - 19:42

Bergjes Zeeland:

Hoi Mieke en Nettie, leuke verhalen van jullie twee, en mooie foto's. Mieke gelukkig ben je wel wat gewend wat diarree betreft, dus dat komt wel weer goed.Hier gaat alles z'n gangetje. Groetjes Kees en Dorien

• 14 Januari 2010 - 22:27

Pepijn:

Jammer om te horen dat je wat last hebt.. Maar hopen dat het hier bij blijft. Het lijkt wel een hele mooie omgeving op de foto's. Veel plezier verder! :D

• 14 Januari 2010 - 23:05

Peter:

Hallo Mieke en Nettie,
    Gelukkig heeft Mieke de Capitoolgids van Thailand thuis gelaten. Zo kan ik mooi jullie reis volgen en beleef ik het, samen met jullie beschrijvingen, helemaal mee. Gr Peter

• 15 Januari 2010 - 19:42

Annie En Koos:

Ha, die Mieke en Nettie

Tip;Volgende keer het kleine olifantje kiezen, kunnen jullie zelf meelopen. (grapje)
    Mieke wij hopen dat je vlug weer opknapt zodat je verder weer echt kan genieten van deze reis.

Groetjes en tot de volgende keer.